{F} Insomnia. Ik houd niet van thrillers, onder andere omdat ik niet houd van de opgelegde druk dat je geacht wordt te denken: oh, er staat iets vreselijks te gebeuren, wat zou het zijn. Ik ga dan automatisch op andere dingen letten. Dit is een trhiller, had de Noorse versie van deze film al gezien, maar ik vond het prachtig, om twee redenen: Al Pacino en het landschap. Raadselachtig, de Noorse versie vond ik indertijd ook mooi, maar daar zat Al Pacino niet in en was het landschap ook anders.

Een ding vroeg ik me af: de hoofdpersoon heet Dormer. Is daar expres een relatie met dormir?

Reacties

Populaire posts van deze blog

Paul Celan. Verzamelde gedichten. Amsterdam: Meulenhoff, 2003.

Walt Whitman. Leaves of Grass. Grasbladen. Amsterdam: Em. Querido, 2005 (1855).

Raoul de Jong. Jaguarman. Mijn vader, zijn vader en andere Surinaamse helden. Amsterdam: De Bezige Bij, 2020.